Wat als je het in de zomerperiode iets rustiger hebt op je werk? Dan spring je bij op andere locaties die het zo hard kunnen gebruiken. Dat dacht onze collega Marijke Doevendans. Als accountmanager werkt ze normaal gesproken op het hoofdkantoor van Prisma. Deze zomer draaide ze een paar diensten mee in de zorg, op de locatie Fresiastraat in Wijk en Aalburg.
Met de zomer in aantocht besluit Marijke binnen de organisatie van Prisma rond te bellen met de vraag: waar kunnen ze wel wat extra handjes gebruiken? Marijke: “In de zomermaanden is het bij ons op kantoor altijd wat rustiger. "Je kunt dat natuurlijk laten gebeuren, maar ik vond het een fijner idee om collega’s in de zorg te ondersteunen waar mogelijk.”
Samen met teamleider Jannette van de Fresiastraat, kijkt Marijke tevreden terug op de zomerperiode. Jannette: “Ik vind het heel belangrijk dat we goed blijven luisteren naar de cliënten. Door te focussen op de druk op de werkvloer schiet dat er soms bij in. Daarom ben ik heel blij met de rol die Marijke heeft gepakt: zij heeft geprobeerd die focus te verleggen naar een positieve kant. Naar de dingen die wél goed gaan. En dan gebeuren er mooie dingen: zorgverleners gaan weer in hun kracht staan. En hun werk nog beter doen, bijvoorbeeld door nog beter naar de cliënt te luisteren. Als onze zorgverleners écht luisteren naar cliënten, raakt me dat.” Marijke: “Ik zag op mijn beurt dat dat sowieso al heel veel gebeurde op de Fresiastraat. Hoe goed zorgverleners ogen en oren hadden voor de cliënten. En ik merkte dat de zorgverleners vaak niet eens doorhadden hoe goed ze dat doen. Ze vonden het bijzonder dat ik dat benoemde.”
‘Als je de focus verlegt naar wat er wél goed gaat, gebeuren er mooie dingen’
‘We moeten niet alleen kijken naar de zaken waar druk op staat, maar ook naar wat er goed gaat in de zorg’
Lees de verhalen van onze medewerkers